Pe cinci dintre ele le numeste intelepte, caci impreuna cu fecioria au avut si imbelsugatul untdelemn al milosteniei. Pe celelalte cinci le numeste nebune, caci, desi ele aveau virtutea fecioriei, nu aveau insa in aceeasi masura si milostenia. Deci sint numite nebune chiar daca au savirsit cea mai mare virtute, dar nu s-au ingrijit de cea mai importanta, asa ca in nimic nu se deosebesc de desfrinate. Desfrinatele sint biruite de trup, iar ele au fost biruite de bani.
Pe cind se scurgea noaptea acestei vieti, au adormit toate fecioarele, adica au murit. In adevar, moartea se numeste somn. Pe cind dormeau ele, strigat mare s-a facut la miezul noptii; cele care aveau untdelemn din belsug au intrat cu Mirele la deschiderea usilor, iar cele nebune, pentru ca nu aveau untdelemn din belsug, il cautau dupa ce s-au sculat din somn. Cele intelepte, desi voiau, n-au putut sa le dea untdelemn in clipa intrarii, asa ca le-au raspuns zicind: ?Nu cumva sa nu ne ajunga nici noua, nici voua; duceti-va la cei ce vind - adica la saraci - si cumparati?. Dar nu era usor lucru, caci dupa moarte asta nu mai este cu putinta.
Acelasi lucru il arata invederat Iisus si in parabola despre bogatul nemilostiv si saracul Lazar. Fecioarele nebune se apropie fara lumina si, batind in usa, striga asa: ?Doamne, Doamne, deschide-ne noua !?. Iar Insusi Domnul le da acest raspuns infricosator,? zicindu-le: ?Duceti-va, nu va cunosc pe voi! Caci cum veti putea vedea pe Mire daca nu aveti ca zestre milostenia??.
(?Triod?, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2001)
Pe cinci dintre ele le numeste intelepte, caci impreuna cu fecioria au avut si imbelsugatul untdelemn al milosteniei. Pe celelalte cinci le numeste nebune, caci, desi ele aveau virtutea fecioriei, nu aveau insa in aceeasi masura si milostenia. Deci si