Chiar daca anul acesta a adus pentru Sanoma Hearst Romania, editorul revistelor Esquire, FHM, Cosmopolitan si National Geographic, scaderi de circa 35% ale veniturilor din publicitate, CEO-ul companiei, Els Loesberg, promite ca nu va inchide nici o revista, mizand pe flexibilitate pentru depasirea crizei.
“In noiembrie 2008 am vazut criza venind, ne-am revizuit instantaneu bugetele pentru 2009 si am creat un program de economisire foarte clar si strict. Aceasta decizie timpurie este ceea ce ne ajuta acum, este ce ne-a salvat”, a spus Els Loesberg, intr-un interviu acordat Wall-Street. Strategia de economisire a vizat costurile de marketing si de productie, dar si cele de tipar, unde au fost negociate preturi mai bune cu tipografiile. Loesberg a evitat sa faca concedieri, insa nu a adus intotdeauna oameni noi atunci cand s-au eliberat posturi.
Un alt element care a ajutat compania sa se mentina pe linia de plutire a fost cresterea in dimensiuni din ultimii ani. In 2008, Sanoma Hearst Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 16,4 milioane euro si un profit de 500.000 euro, care au plasat compania pe primul loc in topul editorilor de reviste din Romania. Compania editeaza in prezent 17 titluri, dintre care 12 au fost lansate in ultimii patru ani.
“Suntem un player important pe piata, ceea ce inseamna si ca situatia de acum e mai buna pentru noi decat daca ne-am fi aflat in aceleasi circumstante cu trei sau patru ani in urma”, spune Loesberg, care se afla la cea de a treia criza financiara din viata.
Per total, veniturile din publicitate ale titlurilor Sanoma Hearst au scazut cu circa 35% anul acesta, un procent mai mic decat scaderea medie a pietei de print, estimata de Media Fact Book la peste 50%. “Caderea a fost mai mare la ziare care au scazut cu 55-60%, la reviste fiind o scadere de 45-50% pentru ca acestea au clienti fideli de publici