Lansata (mai bine zis varsata) in Statele Unite in 4.416 sali si 193 IMAX -uri, in 30 iunie - cea mai larga premiera din istorie -, a treia parte a francizei "Twilight" spera sa bata recordurile si in Romania, unde are premiera in 2 iulie. Campania de marketing e mai agresiva ca pana acum. Fanii romani sunt chemati pe 1 iulie in Parcul National din Bucuresti la o, pardon de expresie, "conventie" (de la englezescul "convention" - adunare, congres). De fapt, "Eclipsa" e mai conventional decat a doua parte si mai lent decat amandoua la un loc. Dar, probabil, fanii il vor iubi asa cum e.
Ideea schimbarii regizorului Chris Weitz cu David Slade poate nu s-a datorat numai faptului ca "Luna noua" era in postproductie cand "Eclipsa" se pregatea sa intre in filmari, ci si dorintei producatorilor ca fiecare film al seriei sa poarte amprenta unui alt regizor. Dintre cele trei parti cea mai originala ramane tot cea a lui Chris Weitz (desi nu toti fanii i-au apreciat munca), singurul care a sesizat ca o abordare metatextuala mai ironica n-ar fi daunat francizei.
Adevarul e ca niciunul dintre regizorii de pana acum n-a reusit sa exploateze la toate nivelurile romanele lui Stephenie Meyer si sa puna corect ideile in context. Poate ca nu Gus Van Sant, Night M. Shyamalan sau Bill Condon, ci Sofia Coppola (toate numele fiind vehiculate pana acum pentru carma partii a patra) ar pune pe sine o masinarie care risca sa se impotmoleasca in propriile-i angrenaje pentru ca nu a stiut de la bun inceput sa construiasca durabil.
"Eclipsa" e, probabil, cel mai nereusit film al seriei "Twilight", lucru care se poate datora si vitezei cu care a fost facut. Dupa ce a scris primele doua parti, Melissa Rosenberg ramane in vechile clisee gasind cu greu o deschidere spre partea a patra. Orizontul tematic s-a restrans tot mai mult, desi "Eclipsa" aduce in sfarsit moment