Anul trecut, pe fondul crizei economice, vânzările de camioane de peste 18 tone au scăzut cu 83%, la 1.266 de unităţi
Exportatorii şi importatorii şi companiile specializate pe distribuţie locală vor susţine creşterea vânzărilor de camioane şi în 2011, cu aproximativ 10-15% potrivit oficialilor Mercedes-Benz, la peste 2.200 de unităţi.
Vânzările de camioane de peste 18 tone au înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere de peste 33%, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la aproape 1.200 de unităţi.
Acesta este primul segment al pieţei auto locale care a revenit anul acesta pe creştere, pe o piaţă totală care scade cu aproape 24%, fiind susţinut de companiile care efectuează activităţi de import-export şi distribuţie, potrivit oficialilor Mercedes-Benz România.
"Estimăm că până la finele anului să se ajungă la vânzări totale de 2.000 de camioane. Pentru anul viitor vedem o creştere a vânzărilor de camioane de aproximativ 10-15%. Segmentele care vor creşte cel mai mult sunt cele de transport internaţional şi distribuţie, cu Atego", a spus Stelian Câmpean, director de marketing pentru divizia de camioane în cadrul Mercedes-Benz România.
Anul trecut, pe fondul crizei economice, vânzările de camioane de peste 18 tone au scăzut cu 83%, la 1.266 de unităţi.
Vânzările de camioane vor continua să crească în perioada următoare potrivit oficialilor Mercedes-Benz România, susţinute inclusiv de numărul mare de camioane vechi, care presupun costuri mai mari datorită consumului mai ridicat şi reparaţiilor mai costisitoare decât în cazul celor noi.
Camioane vechi
"Peste 66% din camioanele din România au între 5 şi 15 ani. Sunt camioane care trebuie înlocuite deoarece respectă normele Euro 3, Euro 2 sau chiar Euro 1, care implică automat şi taxe foarte mari la transport in