Initiative Media, una dintre cele mai importante agentii care impart publicitatea in media din Romania, si-a revizuit usor prognoza facuta in iunie privind evolutia cheltuielilor de publicitate in 2011. Alexandra Olteanu, noul managing director al agentiei, spune pentru HotNews.ro ca Initiative estimeaza acum o scadere de 5-7% fata de 2010, fata de prognoza anterioara de -3%. Alexandra Olteanu a raspuns intrebarilor HotNews.ro despre bugetele clientilor, cine a dat inapoi si cine s-a dovedit mai indraznet, cum se reflecta pe aceasta piata framantarile economice din restul Europei si cum se impart banii de publicitate in online, unde "cifra este clar mai mare" decat anul trecut.
Alexandra Olteanu a ocupat, pana recent, pozitia de buying director in cadrul agentiei Initiative. Din septembrie, ea a preluat managementul agentiei, care a anuntat ca "mandatul lui Steve Dallas", fostul director, s-a incheiat. Alexandra Olteanu lucreaza la Initiative din 1995 si a condus departamentul de media buying din 2002. Printre clientii Initiative Romania se numara Orange Romania, Bergenbier, Ferrero, Millennium Bank, Johnson&Johnson, Provident Financial sau BMW. In ultimul raport Media Fact Book, publicat in iunie a.c., Initiative estima o scadere de 3% a cheltuielilor de publicitate in 2011 fata de 2010, pana la 306 milioane de euro. Pentru publicitatea online, Initiative estima o crestere de la 26 de milioane la 34 de milioane de euro. La inceputul lunii octombrie a aparut ultimul studiu IAB-Romania-PwC Romania privind cheltuielile de publicitate online (ce include doar partial publicitatea prin motoare de cautare sau in social media), studiu ce indica, pentru primul semestru, o crestere foarte mica a valorii totale fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar o scadere pe aceeasi baza comparativa de website-uri.
Rep.: Isi mentine Initiative predictiile inclu