Piata globala a smartphone-urilor a crescut in vanzari in cel de-al doilea trimestru al anului cu 15,7% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 32,2 milioane de unitati date spre cumparare, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare Gartner.
In plus, dintre toate echipamentele mobile, smartphone-urile au ramas constante, la o cota de 11% din piata.
“Desi vanzarile globale realizate in prima jumatate din 2008 au crescut cu 22%, pana la 64 de milioane de unitati vandute catre utilizatori, comparativ cu prima parte a anului precedent, gadgeturile mobile au crescut la un nivel mai lent pana in acest moment al anului”, declara Roberta Cozza, analist principal al Gartner.
Mediul economic curent continua sa se transpuna intr-o maniera negativa pe piata, astfel incat ajunge sa influenteze si sa limiteze, la randul sau, cheltuielile consumatorilor, a adaugat aceasta.
“Smartphone-urile vor obtine o disponibilitate mai larga pe piata datorita lansarii noului iPhone 3G, care va atrage in cel de-al treilea trimestru al anului vanzari semnificative la scara globala”, a mentionat Cozza.
La nivel regional, America de Nord a inregistrat cele mai multe solicitari in materie de telefoane mobile inteligente si a fost piata care s-a dezvoltat cel mai rapid de la an la an, dobandind, in acest al doilea trimestru din 2008, o crestere de 78,7%. De asemenea, in aceasta parte a lumii s-au vandut aproximativ 25% din smartphone-urile achizitionate de utilizatorii din intreaga lume.
Europa, Orientul Mijlociu si Africaau expus o crestere anuala de 21%, in parte datorita vanzarilor inregistrate in partea de vest a continentului european, unde vanzarile la gadgeturile mobile au crescut cu 29,3 procente.
In mod surprinzator, pietele din zona Asia-Pacific si Japonia au cunoscut cele mai drastice scaderi din industria de tel