Conceput printr-o serie de subsisteme bazate pe centre locale, regionale si centrale, sistemul de monitorizare al navigatiei dunarene va beneficia de echipamente ce inglobeaza cele mai avansate elemente ale tehnologiei de varf in domeniul navigatiei prin radar si satelit.
Sistemul – Vessel Management Information Sistem (VTMIS) – a fost implementat, incepand cu anul 1999, cu ajutorul unui imprumut nerambursabil in valoare de un milion de dolari. In decembrie 2001, acest sistem a fost pus in functiune, iar exploatarea a inceput practic din ianuarie 2002.
Necesitatea alinierii la standardele impuse de Uniunea Europeana in ceea ce priveste siguranta traficului pe apele interioare impune modernizarea actualului sistem de catre Administratia Canalelor Navigabile SA. O parte din cei 600.
000 euro necesari investitiei vor fi obtinuti din finantare externa, diferenta intrand in sarcina ACN, durata implementarii fiind de un an.
Anastasie Severin, seful serviciului Siguranta Navigatiei din cadrul Administratiei Canalelor Navigabile ne-a declarat ca propunerea pentru demararea investitiei de reabilitare a vechiului sistem de urmarire a navigatiei a fost de curand inaintata ministerului de resort.
De altfel, imbunatatirea sistemului de navigatie este si principalul proiect al ACN, pentru ca din anul 2000 au intervenit modificari si imbunatatiri la standarde europene. „Avem obligatia interconectarii sistemelor pe apele interioare la aceste standarde.
Fiecare tara are anumite sisteme de urmarire a navigatiei si reglementari, iar in momentul de fata se pune problema uniformizarii acestora astfel incat o nava care pleaca de la Roterdam sa ajunga la Constanta fara sa fie obligata sa opreasca la trecerea fiecarei frontiere pentru a transmite
anumite date organelor de control si Autoritatii Navale. In f