Compania Bechtel, constructorul autostrazii Brasov - Bors (Transilvania), a reusit dupa cinci ani de la semnarea contractului sa ajunga sa monteze primele garduri de protectie la cei 42 de kilometri de autostrada din tronsonul Campia Turzii - Gilau (la 16 km de Cluj-Napoca), care trebuie finalizati la 1 decembrie. Bechtel a incheiat la inceputul anului un protocol cu Ministerul Transporturilor prin care s-a angajat sa termine pana in decembrie 42 din cei 415 km ai autostrazii.
"Lucrarile se desfasoara conform graficului stabilit, am asfaltat 30 de kilometri, iar daca timpul va tine cu noi in urmatoarele doua saptamani, vom asfalta si restul de kilometri din segmentul Turda - Gilau. Urmeaza sa turnam stratul de uzura, sa montam parapetii si sa marcam drumul, astfel ca, pana la finele lui noiembrie tronsonul Turda - Gilau sa fie gata pentru luarea in folosinta", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel. Astfel, potrivit companiei, 80% din lucrarile de constructie a tronsonului au fost finalizate, fiind instalati parapeti pe 10 km.
Lucrarile la autostrada au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor de la acea vreme, a inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea PSD in 2004. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
"Nu cred ca este vina Bechtel pentru intarzierea lucrarilor. Este vina celor care au schimbat contractul in 2005, pe care oricum mai rau l-au stricat. Bechtel nu se poate desfasura pentru ca nu are asigurati banii intr-un ritm sustinut", afirma Alexandru Dobre, expertul in infrastructura al Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO).
Potrivit reprezentantilor Bechtel, in momentul de fata la segmentul Turda - Gilau lucreaza circa 4.000 de oameni, i