Vodafone România a înregistrat în anul fiscal 2009/2010, încheiat la 31 martie, o scădere cu 25% a profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA), la 396 milioane euro. Veniturile din servicii au coborât cu 20%, respectiv 891,4 milioane euro. Numărul clienţilor noi înregistraţi de Vodafone România în anul fiscal 2009/2010 s-a situat la 142.000, ajungând la un total de 9,73 milioane clienţi. Comparativ cu anul 2008/2009, operatorul şi-a majorat baza de clienţi cu 1%. Din total, la finalul lui martie 38% erau clienţi ai serviciilor pe bază de abonament, iar restul de 62% utilizatori ai Cartelei Vodafone.
"La sfârşitul unui an plin de provocări, în care întreaga economie a resimţit impactul crizei economice, veniturile noastre au înregistrat o diminuare cu 20% faţă de anul financiar anterior, urmând tendinţa descrescătoare a industriei telecomunicaţiilor din România", a declarat azi directorul executiv al companiei, Liliana Solomon.
Comparativ cu trimestrul incheiat la 31 decembrie 2009, la data de 31 martie 2010 veniturile din servicii au scazut cu 10%, iar numărul de clienti a crescut cu 67.000.
"Rata de scădere a veniturilor de la un trimestru la altul s-a diminuat, dar nu putem vorbi deocamdată despre o revenire a pieţei.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) total a atins valoarea de 7,7 euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2010, comparativ cu 9,8 euro la finele lui martie 2009, corespunzător unei reduceri de 21,3% de la un an la altul. ARPU mobil a ajuns la 7,6 euro în aceeaşi perioadă, faţă de 9,7 euro în anul fiscal precedent, în scădere cu 21,1%.
Orange
Veniturile Orange România au scăzut cu 10,2% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 237 milioane de euro, în timp ce numărul clienţilor companiei s-a majorat în acest interval cu 7%, la 10,8 milioane.
ARPU (în