RAPORT.Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit celor mai recente date publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Cifrele sunt în scădere față de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.
Rezultatele redau activitatea posturilor Pro TV, Pro TV International, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România și PRO TV Chișinău Moldova.
În plus, OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare) a scăzut în România la mai mult de jumătate, de la 25,9 milioane, la 10,1 milioane de dolari.
Adrian Sârbu, președinte și CEO CME: “ După cum am arătat în noiembrie, performanțele noastre din acest an reflectă situația dificilă în care a fost piața media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăznețe: creșterea prețului publicității și a taxelor pentru cabliști. Cu o poziție puternică de lider pe toate piețele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 și suportul majorității acționarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi și vom putea crește veniturile. Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile și să îmbunătățim partea de lichidități.
Rezultatele întregului grup:
TaraVenituri in 2012Venituri in 2011Bulgaria83.00093.700Croatia54.60061.500Cehia241.000286.000Romania134.000159.400Slovacia88.800102.000Slovenia63.80072.500
Despre CME:
CME mai deţine posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma si
Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smichov, Telka si MTV Czech) şi Slovacia (TV Markíza, Doma, Dajto si Fooor) şi Slovenia (POP TV, Kanal
A si POP NON STOP). În plus, compania operează Voyo, s