Piata de publicitate pe bloguri a fost in 2010 de cateva sute de mii de euro, insa daca calculam si investitiile pe retele sociale piata de social media depaseste in Romania 1 mil. euro. Suntem singura piata din Europa unde blog-urile s-au dezvoltat ca si canal media mainstream, insa atitudinea jucatorilor din online inca lasa de dorit, considera Ionut Oprea, intr-un interviu exclusiv cu Wall-Street.ro.
Ionut Oprea este unul dintre cei mai cunoscuti oameni din online-ul autohton, fost director executiv al IAB Romania, blogger de cinci ani si sef al agentiei de publicitate online Standout.
Wall-Street.ro: In ce proiecte esti implicat in prezent, ca si actionar? In care te implici cel mai activ si in ce fel(uri)?
Ionut Oprea: Conduc Standout, cea mai mare agentie de comunicare pe bloguri si retele sociale, care impreuna cu Byte Flux gestioneaza si serviciul de monitorizare Facebrands.ro. Sunt greu de separat cele doua, asa ca implicarea mea este totala in ambele.
W-S.ro: Ce rezultate ai cu aceste proiecte si cum ai resimtit/resimti recesiunea?
IO: Suntem singura piata din estul Europei unde blogurile s-au dezvoltat ca si canal media mainstream (principal - n.r.). In tot restul Europei au ramas doar un canal de nisa, folosit ocazional de agentii exotice. Cred ca am contribuit substantial la aceasta pozitie si vom continua sa contribuim la cresterea acestui canal precum si la folosirea cat mai profesionista a blogurilor si retelelor sociale ca platforme de comunicare.
La Facebrands, pe de o parte pregatim ultimele detalii pentru lansarea serviciului de analiza avansata, pe de alta parte pregatim o oferta de publicitate pentru serviciul gratuit, care va fi ad-based. Facebrands va deveni un instrument must-have pentru toate companiile care deruleaza activitati de marketing si comunicare pe Facebook.
W-S.ro: Cum merge Standou