Inca fragmentata, piata mass-media din Romania se consolideaza din ce in ce mai accelerat, indreptandu-se spre patru-cinci poli importanti. In contextul ultimelor tranzactii media internationale si a schimbarilor de la varful peisajului economic autohton, ziarele romanesti sunt tot mai ofertate. Iar specialistii industriei sustin la unison: orice e de vanzare, la pretul potrivit.
“Inceputa in 2006, consolidarea peisajului mediatic romanesc continua, ceea ce inseamna ca ne putem astepta la noi tranzactii. Avem jucatori cu ambitii mari si care nu par sa se uite prea mult la bani; si acest lucru poate stimula noi tranzactii”, a declarat, pentru Wall-Street, Alexander Theobald, General Manager al Ringier Romania si Ungaria.
Consolidarea se va realiza in jurul a trei-patru poli, atat in televiziune, cat si in presa scrisa, sustine Razvan Corneteanu, Director General al trustului Adevarul Holding: “Jucatori care vor conta... restul vor privi si vor mima businessul”. Despre patru grupuri de presa diversificate, in jurul carora se vor coagula micile publicatii, vorbeste si un reprezentant al investment banking-ului autohton, care are in desfasurare tranzactii in media. Potrivit acestuia, fiecare din respectivele grupuri ar urma sa fie sustinut de una-doua publicatii fanion, locomotive de “cash flow” si ornate cu o pleiada de publicatii de nisa, complementare. Un alt model posibil ar fi presa scrisa alipita de audiovizual.
Dar ce ar fi dispusa sa vanda media romaneasca? “Orice publicatie independenta care inregistreaza profit operational si orice grup media independent mic (sub 3-5 milioane euro turnover) care se afla aproape de break-even sau pe profit va fi, cu siguranta, ofertata de un player mai mare, in urmatorul an”, explica Dragos Stanca, Director General Publishing, Print si Online, in cadrul Grupului Realitatea-Catavencu.
Mai exact, grupuril