Pentru că în târg automobilele nu se mai vând, samsarii aceptă maşini la schimb, plus diferenţă de bani. În talcioc, aproape nimeni nu mai cumpără maşina cu bani gheaţă, în schimb, a renăscut moda schimburilor. Cu un logan vechi şi 3.000 de euro, poate cumperi un Opel.
„Vând maşină fabricaţie 2005, rulaj de 134.000 de kilometri, Euro 4, diesel, negru-metalizat, 8.500 de euro, discutabil. Accept şi schimburi, cu auto mai ieftine". Aşa sună sute de anunţuri postate pe Autovit.ro, cel mai mare site cu maşini second-hand din România. Industria auto trece prin cea mai grea perioadă, iar situaţia dificilă se răsfrânge şi asupra pieţei de maşini second-hand. Cândva, samsarii de maşini abia dacă făceau faţă cererii.
Mai citeşte şi:
Dacia şi Mercedes, mariaj din interes
Dormeau prin parcări, parcuri sau trenuri, pentru că nu aveau timp să onoreze comenzile. Câştigau chiar şi 2.000 de euro la o maşină. În prezent, samsarii au maşini nevândute de cinci-şase luni prin diversele târguri şi parcuri auto, şi ajung să le dea chiar şi în pierdere. Mai mult, comercianţii de maşini acceptă terenuri sau case la schimb. Există chiar şi site-uri specializate, precum troc-online.net sau variante.auto.ro, unde găseşti numai anunţuri pentru maşini la schimb.
Cu banii blocaţi în târg
Comercianţii de maşini din târg acceptă şi variante auto, pentru modelele aduse de ei, majoritatea din Germania. Marian, un samsar care are nu mai puţin de şapte maşini la vânzare, spune că acceptă numai schimburi, dar să rămână şi cu o diferenţă. „Eu nu dau bani pentru maşini la schimb, pentru că altfel nu mai fac nicio afacere", spune Marian.
Susţine că stă cu maşinile la vânzare de aproape şase luni, motiv pentru care acceptă şi schimburi. Evident, totul în avantajul lui, pentru că, pe de-o parte, îţi oferă cu mult sub preţul pieţei pe maşină, şi, pe de altă part