Ugur Kayali, managerul general al Arctic, cel mai mare producator de electrocasnice din Romania, spune ca in primul trimestru al anului piata a inregistrat modificari comparativ cu perioade similare din anii trecuti, tendinta generala fiind de aliniere la caracteristicile pietelor externe.
"Piata a crecut cu o medie de 5-8%, principalul motiv fiind nivelarea sezonalitatilor. In anii anteriori pe timpul verii vindeam mai multe frigidere, iar pentru masinile de spalat vanzarile mergeau mai bine dupa inceperea anului scolar. Acum vanzarile generale sunt mult mai balansate, si acest fapt se observa la toate produsele", a declarat Ugur Kayali.
Potrivit datelor Arctic, comparativ cu primul trimestru al anului trecut, cand principalii jucatori din piata au inregistrat rezultate slabe si chiar in scadere, in acest an piata a reactionat mai echilibrat, cu vanzari care au crescut pe toate segmentele.
"Nu stiu totusi daca fenomenul de echilibrare a vanzarilor se va mentine pe tot anul. Nu ne asteptam la ceva nou, pentru ca piata este aceeasi si contine aceleasi branduri europene, dar cu toate acestea tinem cont ca in primul trimestru piata a crescut ceva mai mult decat ne asteptam", a declarat Kayali.
El explica aceasta modificare printr-o posibila crestere a increderii consumatorilor in economie si spune ca piata romaneasca incepe sa se alinieze la modul de functionare al pietelor europene. Bineinteles si in Germania, cea mai mare economie europeana, sezonalitatile nu au disparut, cu toate ca ele sunt mai mici decat in cazul Romaniei.
"In perioada Craciunului pe unele piete se intampla ca unii jucatori sa realizeze chiar si 25% din totalul volumului de afaceri. Deci intr-o perioada de 45 de zile poate face un sfert din afacerile anuale", spune Kayali.
Fenomenul de aliniere a vanzarilor de electrocasnice are ca sursa si cresterea gradului de