16 kilometri de drum, asfaltat în condiţii excelente şi care oferă peisaje spectaculoase au fost pre-recepţionaţi joi de autorităţile din Prahova şi Dâmboviţa, judeţele străbătute de TransBucegi. Din punctul de vedere al poliţiştilor rutieri, drumul este încă un şantier, iar şoferii merg pe această şosea pe propria răspundere. Multe porţiuni periculoase nu au parapeţi de protecţie, iar şoseaua nu are indicatoare
Un rival de frunte al Transfăgărăşanului şi Transalpinei, atât din punctul de vedere al peisajelor care se parcă se prăbuşesc peste tine sau ţi se aştern verde la picioare, dar mai ales al calităţii drumului, o şosea lină, nou-nouţă, TransBucegi, DJ 713 sau „Calea Daciei“ este foarte aproape de finalizare.
Foarte aproape pentru că mai sunt încă multe lucruri de făcut. Cele mai importante se referă la montarea de parapeţi de protecţie. Hăuri adânci se cască pe marginea drumului, iar şoseaua este presărată de curbe periculoase, mai ales în partea de drum din Prahova. Muncitorii lucrează şi acum la fundaţiile parapeţilor. De asemenea, de pe întreg drumul lipsesc indicatoarele prin care să fie semnalizată intrarea, desprinderea drumului în zona Cabanei Dichiu, curbele periculoase sau restricţiile de viteză. De asemenea, pe şosea a fost turnat doar primul strat de asfalt.
De altfel, cel puţin în teorie, TransBucegi este „Şantier în lucru“, iar accesul este interzis tuturor autovehiculelor. În teorie, pentru că drumul este deja foarte aglomerat cu maşinile turiştilor, scutind drumul cu telecabina până la Babele, dar şi timpul pierdut la instalaţia de transport pe cablu.
„Din punctul de vedere al Poliţiei Rutiere, drumul nu este deschis circulaţiei şi nu există, nu este clasificat, atât timp cât este în şantier, iar lucrările nu au fost definitivate“, ne-a spus Ştefan Crivăţ, şeful Poliţiei Rutiere Prahova, venit la pre-recepţia de joi a drum