Retelele de socializare devin cosmarul multor companii private. Americanii estimeaza ca timpul pierdut de angajati pe astfel de site-uri duce la pierderi de sute de miliarde de dolari. Pe de alta parte, vicepresedintele unei companii din SUA a avut o idee foarte originala in aceasta privinta.
Compania Basez, specializata in cercetari facute in domeniul afacerilor, a ajuns la concluzia ca mesajele scrise de angajati pe retelele de socializare costa companiile 650 de miliarde de dolari, informeaza ABC News. Pierderile sunt cauzate de intreruperea programului si folosirea gresita a acestor site-uri de socializare.
Eliyahu Federman, vicepresedinte al unei companii care vinde ceasuri, bijuterii si electronice in SUA, spune ca s-a saturat de acest obicei al angajatilor sai. Acesta a incercat la inceput sa le blocheze angajatilor accesul la retelele de socializare, insa a inteles apoi ca oamenii au nevoie sa isi petreaca timpul pe acestea si a schimbat strategia.
O idee de un miliard de dolari
Avand accesul blocat, angajatii au inceput sa se logheze pe site-urile respective de pe telefoanele lor mobile. Lui Federman i-a venit o alta idee, creand o altfel de retea, denumita Yammer, folosita doar pentru angajatii companiei respective.
In cele din urma, reteau Yammer a fost cumparata de cei de la Yahoo pentru suma de 1,2 miliarde de dolari.
Dupa ce a creat aceasta retea pentru angajati, el a constatat ca beneficiile au fost foarte mari. Productivitatea a crescut cu 48%. Fiecare angajat a produs cu 5 dolari mai mult in fiecare ora.
Pe de alta parte, ei au avut de castigat si in privinta moralului oamenilor care lucrau acolo. Asadar, solutia este ca socializarea online sa fie redirectionata in folosul companiei, nu interzisa total, caci oamenii vor simti mereu nevoia sa comunice cu semenii lor. @N