Sub lozinca „Jos iubirea de carton“, Lucian Mîndruţă a început ieri campania anti-Valentine’s. Inspirat de neputinţele bărbaţilor cu buzunarele bătute de criză, prezentatorul emisiunii „Nimic important“ luptă împotriva Zilei Îndrăgostiţilor.
Prea multe zile şi prea apropiate - 14 februarie, 1 martie şi 8 martie - îi obligă pe reprezentanţii sexului masculin să fie cavaleri chiar dacă nu au resursele necesare: „Nu mă deranjează că este o sărbătoare preluată de la americani. Pur şi simplu sunt cam strâmtorat în această perioadă, nu fac faţă financiar avalanşei de sărbători destinate exclusiv femeilor", motivează Lucian Mîndruţă.
El a sărbătorit de cinci ori această zi a Îndrăgostiţilor, pe cele tradiţionale, de 1 şi 8 Martie în fiecare an, dar un Valentine anume i-a fost fatal: „De vreo cinci ori am sărbătorit Valentine's - 1 martie şi 8 martie le sărbătoreşti de când deschizi ochii - dintre care, o dată, i-am luat soţiei mele o maşină. Am plătit ani de zile pentru o zi de Valentine's. Maşina consumă 15% şi acum. Putem sau nu vorbi despre „sapa de lemn"?
La o zi după debutul Campaniei, Mîndruţă nu pare prea optimist în privinţa rezultatului, căci e greu să mizezi pe sensibilizarea şi puterea de înţelegere a doamnelor şi domnişoarelor obişnuite cu răsfăţul în această perioadă: „Mi-e teamă că, în loc să boicotăm noi Valentine's Day, doamnele şi domnişoarele ne vor boicota pe noi".
În plus, feedback-ul primit în timpul scurs de la lansare nu îi dă prea multe motive să spere într-o reuşită spectaculoasă: „pe Facebook, unde pot cuantifica susţinătorii şi adversarii Campaniei, sunt cam 500 de comentarii. Iar situaţia stă în felul următor: 70% dintre comentatori sunt femei, iar 90% din ele mă ceartă. Bărbaţii, cei 30% rămaşi, mă susţin. Valentine's Day este, până la urmă, o bătălie a sexelor şi a cărţilor de credit."
Reţeta anti-Valentine's