"Un business de succes inseamna sa lansezi produsul potrivit in piata. La toate acestea se adauga sansa de a intalni oamenii potriviti la momentul potrivit". Aceasta este reteta pe care Raul Ciurtin, presedintele si actionarul Albalact, a folosit-o pentru a schimba in zece ani o companie la care datornicii "bateau la usa" intr-un producator cu afaceri de peste 50 de milioane de euro si doua branduri suficient de puternice pentru a face concurenta brandurilor de multinationale: Fulga si Zuzu.
La Revolutie, Raul Ciurtin, acum in varsta de 37 de ani, era un liceean care se gandea sa faca o cariera in medicina. "Mi-am dorit sa fiu medic, iar la momentul cand am hotarat sa urmez medicina, profesia de medic avea o mare valoare in societatea romaneasca, era foarte apreciata, respectata. A fi medic era si pentru mine un ideal mare pe care mi-am dorit sa-l ating", isi incepe Ciurtin povestea.
Insa dupa ce a absolvit Facultatea de Medicina Iuliu Hatieganu din Cluj si a urmat timp de doi ani stagiatura ca medic generalist la Satu Mare, el a realizat ca nu alesese drumul potrivit.
"Destinul meu profesional s-a schimbat, insa, brusc, chiar intr-un moment in care mi-am dat seama ca profesia de medic nu mi se potrivea asa cum mi-am dorit, iar gandul de a intra in afaceri imi dadea tarcoale de mai multa vreme".
Oportunitatea de a intra in afaceri a venit chiar din partea tatalui sau, Petru Ciurtin, care in 1999 a cumparat pachetul majoritar de actiuni al Albalact, dupa ce compania a intrat in proces de privatizare.
Albalact a fost de fapt Intreprinderea de Industrializare a Laptelui infiintata in 1971 in Alba Iulia, care a intrat in regres dupa Revolutie. De altfel, potrivit lui Ciurtin, la momentul preluarii societatii, fabrica se afla intr-o situatie dezastruoasa, iar datornicii bateau la usa.
"Am hotarat impreuna cu tatal meu sa preiau fr