Fuziunea in valoare de 23 de miliarde de dolari dintre Mars si Wrigley, care s-a realizat intr-un timp record, da fiori reci rivalilor de la Hershey si Cadbury Schweppes.
Tratativele dintre cele doua companii americane, Wrigley si Mars, doua dintre cele mai cunoscute companii din industria dulciurilor din lume, de a fuziona intr-o singura mare companie, au inceput la fel ca oricare intalnire in familie, in jurul mesei, scrie The Wall Street Journal.
Pe 11 aprilie, directorul executiv al Wrigley, Bill Wrigley Junior, cel de-al patrulea membru al familiei Wrigley care a ajuns la conducerea companiei, a fost de acord sa se intalneasca cu presedintele Mars Global, Paul Michaels si cu directorul economic al companiei, Olivier Goudet. Cei doi au fixat aceasta intalnire, la resedinta lui Michaels, iar la mai putin de o saptamana dupa intrevedere, cele doua companii anuntau ca au ajuns la un acord in privinta fuziunii dintre Wrigley si Mars.
Mars, impreuna cu fondul de investitii detinut de miliardarul Warren Buffett, Berkshire Hathaway, anunta achizitia Wrigley pentru suma de 23 de miliarde de dolari (14,86 miliarde de euro). Tranzactia, care va fi finalizata in urmatoarele 6 pana la 12 luni, aduce impreuna doua dintre cele mai cunoscute marci americane: Wrigley, producatorul de guma de mestecat, si Mars, producatorul batoanelor de ciocolata cu acelasi nume si a bomboanelor M&M si Skittles.
Actionarii Wrigley vor primi astfel aproximativ 80 de dolari (51,67 euro) pentru fiecare actiune, cu 28% mai mult decat pretul de 62,45 de dolari/actiune (40,34 euro) inregistrat de titlurile companiei la momentul tranzactiei. La mai putin de doua zile dupa anuntul tranzactiei, titlurile Wrigley erau tranzactionate la un pret de 79,91 dolari/actiune (49,69 euro), in crestere cu 23% fata de sedinta precedenta.
Fuziunea dintre cele doua companii a