Ziarul Financiar lansează astăzi pe piaţă o nouă ediţie a anuarului Who's Who in Business - Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business, singurul catalog care fotografiază cei mai importanţi executivi care conduc afaceri de pe 20 de pieţe.
Un sfert din cei mai importanţi 1.000 de oameni din business sunt executivi străini care provin, de regulă, din ţara de origine a companiei-mamă, dar ponderea românilor care fac parte din echipele de management ale marilor companii creşte de la an la an. Pentru prima dată, anuarul cuprinde şi o serie de interviuri cu executivi din diferite industrii care oferă sfaturi pentru tânăra generaţie care urmează să le preia funcţiile în următorii zece ani.
"România are ce să le ofere tinerilor. Experienţa internaţională este relevantă, mai ales în condiţiile unei competitivităţi ridicate, însă cred că există foarte multe oportunităţi pentru tineri manageri în România, indiferent dacă formarea lor a avut loc în România sau în străinătate", spune Cristian Secoşan, fostul CEO al Siemens România, care a preluat la începutul lunii septembrie funcţia de membru al directoratului Petrom, cea mai mare şi cea mai profitabilă companie din România.
Şi Sorana Georgia, singura româncă aflată în poziţia de CEO din comerţul modern, a preluat în vara anului trecut conducerea lanţului de supermarketuri Billa. "Pentru manageri este important să aibă răbdarea de a învăţa şi curajul de a lupta. De asemenea, e important să ai o echipă de manageri bună şi stabilă", spune Sorana Georgia într-un interviu din anuarul Who's Who in business.
Tot în anuarul din acest an se vor putea regăsi şi exemple de succes ale tinerilor manageri care conduc afaceri locale. Un exemplu relevant în acest sens este cel al lui Mihai Cioltea, tânărul de 35 de ani care a reuşit după un deceniu de muncă în televiziun