Investiţia de 60 de milioane de euro în aerogară nu a adus un număr consistent de pasageri, motiv pentru care oficialii adoptă o strategie agresivă: scad taxele de aeroport sub cele de la Cluj şi Mureş pentru a atrage companiile low cost.
Investiţiile de peste 60 de milioane de euro făcute în ultimii 6 ani la Aeroportul Internaţional din Sibiu, la capătul cărora a rezultat o aerogară modernă, cu o pistă ce suportă şi aterizarea de avioane de capacitate mare, inclusiv cargo, nu au atras până acum decât în mică măsură principalii operatori de curse low-cost sau pe cei care să aducă la Sibiu şi alte destinaţii în afară de „obişnuitele" curse spre Viena sau Munchen.
Consiliul Judeţean, cel care administrează acum Aeroportul Sibiu, a decis să schimbe strategiile actuale şi să încerce să „fure" din clienţii aeroporturilor din Cluj şi Mureş, cele cu care sunt de altfel într-o competiţie neoficială, din acest punct de vedere.
După ce negocierile cu companii ca Wizz Air sau Ryanair au eşuat din cauza costuilor de aterizare - decolare şi taxe de aeroport per pasager, care sunt actualmente de 10 ori mai mari decât în Târgu-Mureş, strategia va fi schimbată radical în aproximativ o lună de zile. „Ştim că unele companii au fost aici la negocieri şi au plecat rapid. Trebuie să facem ceva pentru acest aeroport", s-au plâns, ieri, consilierii judeţeni.
Modifică substanţial tarifele
Preşedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, a clarificat imediat situaţia. „Tarifele mici atrag companiile, iar noi trebuie să luăm o decizie în acest sens. Dacă scădem tarifele, va trebui să subvenţionăm cel puţin o perioadă aeroportul. Altfel nu putem pune problema", a punctat Bottesch. Directorul aeroportului, Augustin Sava, a oferit imediat şi soluţia ideală: „Traficul este determinat de raportul preţurilor. Ori atâta timp cât Mureşul are un cost de 0,9 euro per pasager, e nor