Strategii de campanie Pentru cetateni, o campanie electorala are doar o mica fata vizibila, activitatea partidelor avand multe laturi ascunse. Multi se intreaba ce fac ceilalti membri de partid care nu candideaza si de ce unii sunt apoi promovati pentru "merite in activitatea politica". Voi incerca sa prezint succint o mica parte din ceea ce se intampla in laboratoarele de campanie in aceste zile.
Abordarea alegerilor generale din acest an este diferita la fiecare partid fata de toate campaniile anterioare, semanand mai mult cu o strategie pentru alegerile locale datorita introducerii colegiilor uninominale. Odata depasita etapa respectarii legalitatii privind persoanele care vor sa candideze se trece la planul de campanie care are patru elemente majore: evaluarea, strategia, echipa de campanie si bugetul. Evaluarea este atat a judetului, cat si a colegiului, cat si a electoratului, temele importante la nivel local fiind inserate in mesajul general al partidului. Analizele se fac pe fiecare sectie de votare si contin date despre rezultatele din alegerile locale, rata absenteismului, tipurile fundamentale de electorat (devotat, ostil, ezitant si indecis). Se intocmesc liste specializate cu alegatorii, persoanele fiind grupate in categorii ca profesie, religie, ocupatie, varsta, nivel de pregatire, venituri, nivelul de urmarire a diferitelor tipuri de mijloace media pentru a se concepe strategii si mesaje specifice. Nimeni nu-si permite sa sara peste evaluarea adversarilor politici, realizandu-se dosare de presa despre adversari. Unii "spioni" asista la intrunirile sau mitingurile adversarilor pentru cunoasterea temelor principale ale campaniei sau a atacurilor la adresa celorlalti contracandidati.
Elaborarea unui plan de campanie incepe prin evaluarea tuturor resurselor de care dispune un candidat: umane, financiare si de timp. Strategia de c