Experţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) se află în aceste zile la compania IAR Ghimbav pentru a evalua societatea braşoveană. „Am înţeles de la cei de la Autoritate că ar vrea să lanseze din nou societatea la privatizare până la sfârşitul acestei luni”, spune Neculai Banea (foto), managerul producătorului braşovean de elicoptere şi avioane utilitare.
Banea a negat zvonurile potrivit cărora AVAS ar fi interesată să vândă compania din Ghimbav pentru doar 11 milioane de euro. „Nimeni nu poate şti care este preţul, pentru că abia acum se face evaluarea în vederea relansării privatizării”, a explicat sursa citată.
Banea a mai precizat că grupul Eurocopter este interesat în continuare de preluarea producătorului braşovean de elicoptere. „S-au mai primit telefoane la societate ca să se întrebe când va fi gata caietul de sarcini”, a mai spus Banea.
Societatea are în prezent 900 de angajaţi şi are comenzi asigurate până la sfârşitul lui 2008.
AVAS a mai încercat să privatizeze compania braşoveană şi anul trecut, anunţul de privatizare fiind publicat în presa naţională şi internaţională, pe data de 14 decembrie 2006. După expirarea termenului legal valabil pentru depunerea ofertelor au mai existat încă şase prelungiri a câte 30 de zile, ultima expirând pe 21 octombrie. Amânările au fost necesare pentru continuarea negocierilor cu franco-germanii de la Eurocopter SAS, singura companie care se arătase interesată de preluarea firmei braşovene.
AVAS deţine 64,89% din acţiunile uzinei, care produce elicoptere şi avioane şi realizează lucrări de mentenanţă, reparaţii şi modernizări de aeronave. Societatea IAR Ghimbav, înfiinţată în 1925, a produs în ultimii 40 de ani peste 370 de elicoptere Puma şi Alouette, peste 800 de planoare şi 140 de avioane. IAR Ghimbav a raportat după primele şase luni ale anului trecut o ci