În 30 de minute petrecute în emisii de motor, creierul uman a început să dea semnale de stres
Cercetările vor continua pentru a determina tipul de stres produs de trafic
Mirosul de benzină şi motorină provoacă schimbări la nivelul funcţionării creierului, care duc la apariţia stresului, susţin cercetătorii olandezi. Cel mai adesea stresul se instalează atunci când sunt blocaje în trafic, iar mirosul de combustibil este mai concentrat. Acesta este primul studiu care arată clar legătura dintre micile particule inhalate şi activitatea cerebrală. Cei mai stresaţi oameni sunt în cele mai aglomerate oraşe, acolo unde traficul rutier este de cele mai multe ori greoi, pierzandu-se zeci de minute până la destinaţie.
Expunerea prelungită la poluare – efecte grave
Cercetătorii susţin că expunerea cronică la poluare, poate avea efecte devastatoare pe termen lung, interferând cu funcţionarea creierului şi procesarea de informaţii. Ei au luat zece voluntari şi i-au închis timp de o oră într-o cameră cu emisii de motor. Pe tot parcursul testului le-au fost analizate undele celebrale şi encefalograma. Nivelul de emisii era acelaşi cu cel de pe un drum aglomerat. Cercetările au arătat că după numai 30 de minute, undele cerebrale indicau stres, sugerând schimbări în procesarea de informaţii la nivel de cortex.
Cercetările clinice care vor urma vor evalua efectele acestui tip de stres. Apoi, se are în vedere impactul pe termen lung asupra inteligenţei verbale şi non verbale, precum şi asupra capacităţilor de memorare.
Studiul actual este o nouă bilă neagră în categoria monoparticulelor emise în trafic, anterior demonstrându-se că sunt vinovate de dezvoltarea bolilor respiratorii şi cardiovasculare. (E.H.)
În 30 de minute petrecute în emisii de motor, creierul uman a început să dea semnale de stres
Cercetările vor continua pentru a determina