PSA Peugeot Citroen, al doilea producător auto din Europa, a anunţat scăderea puternică a profitului operaţional în prima jumătate a anului, de la 1,16 miliarde euro la 4 milioane euro, rezultat totuşi pozitiv faţă de pierderile estimate de analişti, în condiţiilor dificile de pe pieţele europene.
Media estimărilor analiştilor contactaţi anterior de Bloomberg indica o pierdere operaţională de 38 milioane euro.
Veniturile companiei franceze au coborât în perioada analizată cu 5,1%, la 29,6 miliarde euro.
Vânzările Peugeot sunt în cădere liberă, din cauza recesiunii din sudul zonei euro, compania fiind dependentă în mare măsură de performanţele pieţei europene. Grupul francez arată tot mai mult ca un învins în duelul cu gigantul german Volkswagen, care se bucură de o prezenţă mai solidă în afara Europei, dar şi de costuri de finanţare mult mai reduse.
PSA vrea să închidă în 2014 fabrica de la Aulnay, din apropiere de Paris, şi a suplimentat concedierile cu 8.000 de locuri de muncă, pentru un total de 14.000 de disponibilizări. Compania are peste 200.000 de angajaţi la nivel mondial, aproximativ jumătate dintre aceştia lucrând în Franţa.
Vânzările auto din Europa vor scădea în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, potrivit estimărilor analiştilor şi companiilor.
Declinul cererii ridică problema supracapacităţii de producţie pe continent, General Motors anunţând recent că va închide o fabrică din Europa, situată la Bochum, Germania.
"Profunzimea şi persistenţa crizei care ne afectează afacerile din Europa necesită lansarea unei reorganizări a bazei de producţie din Franţa şi unei reduceri a costurilor structurale. Înţelegem foarte clar cât de grav va afecta acest proiect un număr mare de angajaţi", a declarat miercuri directorul general al Peugeot, Phillipe Varin.
PSA estimează că restructurarea din Franţa, re