86,2% dintre orăsenii ce folosesc Internetul fac si cumpărături online, potrivit unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center, în perioada 17 – 24 septembrie.
Citeşte şi: Câţi români îşi fac cumpărăturile pe internet
Dintre aceştia, 80,6% au achiziţionat produse numai din magazinele online din România, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din străinătate, iar 18,2% dintre internauţi au făcut cumpărături atât din magazinele online din ţară, cât şi din străinătate.
Citeşte şi: Românii vor să-şi facă piaţa stând în faţa calculatorului
Cei care nu au achiziţionat produse online până la data efectuării studiului sunt, mai degrabă, persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.
Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online, 13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an. Mai mult decât atât, 35,8% dintre cumpărătorii din mediul online au achiziţionat diverse produse chiar în ultima lună.
Citeşte şi: Internetul aleargă repede în România dar comerţul on-line a rămas de căruţă
În topul cumpărăturilor online se află produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) şi cărţile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele şi decoraţiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puţin populare cumpărături online.
Citeşte şi: Noi reguli europene pentru cumpărături online sigure
Cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre cumpărătorii