Ruxandra Brutaru, director general al companiei Tarom
Compania aeriană de stat Tarom, cel mai mare jucător din transportul aerian după cifra de afaceri, cu vânzări de 193 milioane de euro anul trecut, a investit în jurul a jumătate de milion de euro, potrivit estimărilor ZF, în prima campanie de imagine din istoria companiei, realizată de grupul de comunicare Ogilvy.
Tarom a mai derulat şi în anii trecuţi campanii de promovare a unor destinaţii, însă aceasta este prima care îşi propune să schimbe percepţia în piaţă şi să atragă un consumator mai tânăr, în condiţiile în care studiile derulate înaintea campaniei arată că cei care zboară cu Tarom sunt în special persoane cu vârsta peste 35 de ani şi cu venituri de peste 4.000 de lei, fiind proprietari de afaceri sau manageri.
"Un brand cu o istorie de 56 de ani ca Tarom riscă să fie perceput ca fiind conservator, aşa cum au demonstrat-o studiile de cercetare. Orientarea companiei către segmente de public mai tânăr şi campania de imagine vin să schimbe această percepţie de învechit şi să ajute la construirea imaginii actuale a brandului Tarom", a declarat Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei.
Decizia Tarom de a investi în această campanie de promovare vine în contextul în care firma a avut anul trecut pierderi de 55,8 milioane de euro, cele mai mari înregistrate în ultimul deceniu şi aşteaptă să finalizeze pe pierderi şi anul acesta.
Brutaru, 29 de ani, spune că a fost greu să convingă statul să aprobe bugetul pentru această campanie şi că speră ca anul viitor să reuşească să aloce pentru campanii de promovare măcar un buget de 1% din cifra de afaceri a companiei.
Şefa Tarom a precizat doar care sunt obiectivele calitative ale campaniei pentru care s-a alocat între 0,2% şi 0,3% din cifra de afaceri a Tarom, fără a preciza ce obiective cantitative vor fi urmărite.
"Pe