Confruntarea directă cu şeful, schimbarea domeniului de activitate, cât şi asumarea unor proiecte care nu pot fi îndeplinite sunt câteva din riscurile pe care ni le putem asuma la locul de muncă. Din păcate, riscul are două valenţe. Trebuie să ne asumăm din start atât un eventual succes, cât şi un potenţial eşec.
Asumarea unui risc la serviciu poate reprezenta o bună ocazie să întâlnim noi oportunităţi pe care nu le-am fi descoperit în alte condiţii. Pentru asta, este nevoie ca atunci când este necesar să facem schimbări, acţiunea să nu fie rezultatul doar al unei reacţii de moment, ci pe cât posibil al unei analize obiective. „Trebuie să analizăm în prealabil în aceeaşi măsură şi beneficiile pe care le putem obţine, cât şi eventualele consecinţe. Mai mult decât atât, trebuie să gândim realist şi să vedem dacă acele consecinţe nu vor avea efecte negative ireversibile asupra carierei profesionale", consideră Diana Andreescu, consultant senior&trainer - managing partner la Global Management HR.
De asemenea, Ştefania Luca, certified trainer la Compass Training, adaugă că soluţia nu este să evităm total riscurile, pentru că pot însemna chiar noi oportunităţi, în condiţiile în care analizăm şi schiţăm un plan de gestionare a lor. „În managementul proiectelor, gestionarea riscurilor este asociată cu managementul evenimentelor incerte şi cu a avea un plan prestabilit", spune Luca.
Presiunea timpului
Riscul este o componentă inevitabilă a oricărei activităţi, iar aceasta poate ţine atât de natura jobului, cât şi de natura angajatului. „Putem discuta despre un risc asumat în ceea ce priveşte o acţiune pe care angajatul o determinau voit sau putem menţiona situaţiile în care riscul asumat ţine strict de natura jobului pe care angajatul îl desfăşoară", precizează Diana Andreescu.
Cele mai multe dintre riscurile pe care sunt nevoiţi să ni le asu