Companiile din întreaga lume îşi îndreaptă tot mai mult atenţia şi investiţiile către mediul online, pentru că acolo s-au mutat potenţialii clienţi. Fenomenul începe să ia amploare şi în România. Câţiva români care şi-au făcut ucenicia pe blogurile personale sunt acum plătiţi să „stea“ pe internet. Ei sunt angajaţi să administreze imaginea companiilor în mediul online.
În ultimii trei ani, Alexandru Negrea a făcut bani exclusiv din blogul său, adică din publicitate, sub formă de bannere puse pe site, articole plătite şi campanii în care şi-a folosit şi conturile de pe reţelele sociale. Era propriul şef, avea libertate totală să-şi aleagă când şi cum să muncească. Cu aproximativ un an în urmă, şi-a dat însă seama că această libertate îl transformase „într-o legumă".
„Nu mai aveam niciun fel de program. Pentru mine nu mai exista zi, noapte", povesteşte Alexandru. „Mă trezeam la 3.00 dimineaţa şi-mi începeam activitatea. Nu mă interesa că afară e lumină sau întuneric. Psihic, era îngrozitor. Uneori mă trezeam la 5.00 după-amiaza şi aveam impresia că ziua a trecut degeaba, deşi făceam lucruri, dar nu le simţeam."
„Provocarea supremă" pentru Alexandru a apărut în vara anului trecut, când BCR, cea mai mare bancă din România, a anunţat la un eveniment că îşi caută un social media manager, adică o persoană care să gestioneze imaginea băncii în mediul online, pe site-uri, bloguri şi reţelele de socializare. Din 15 octombrie, bucureşteanul de 26 de ani a devenit unul dintre primii români angajaţi de o companie ca specialişti în social media, meserie care nu există în clasificarea ocupaţiilor din România.
Conturile sociale
„Mă ocup de conturile de social media ale BCR - Facebook, Twitter, YouTube, Netlog şi sucursala din Second Life (o lume virtuală tridimensională) - de publicarea de informaţii, text, video, foto, şi gestionez cola