Black Friday a trecut şi în ciuda crizei economice, anul acesta a fost cel mai productiv pentru această sărbătoare a consumerismului. Din domeniul tehnologiei, mai există un câştigător clar: Apple. Nu ne referim aici la vânzări efective, ci la faptul că gadgeturile companiei din Cupertino au fost folosite intens pentru a face cumpărături online.
IBM a dat publicităţii un studiu prin care a arătat ce s-a întâmplat de Black Friday, cel puţin în Statele Unite ale Americii. Clienţii de acolo au fost fideli iPad-ului şi iPhone-ului. Astfel, dintre cei care au cumpărat de pe tablete, 88,3% au folosit tableta Apple, iar iPhone-urile şi iPad-urile au fost folosite pentru aproape 19% din tranzacţiile online. Din această categorie, 60% au folosit telefoane, iar 40% tablete.
Acest trend a fost numit de către divizia IBM Digital Analytics Benchmark „factorul iPad". Tableta a avut 10% din tranzacţii, urmată de iPhone, cu 8,7%, iar dispozitivele cu Android au avut doar 5,5%. Pe locul doi în clasamentul exclusiv din lumea tabletelor, iPhone-ul a fost urmat de Barnes&Noble, cu 3,1% şi de Amazon Kindle Fire, cu puţin peste 2%
Alte tendinţe ale anului
2012 a fost un an al tendinţelor interesante pentru consumatorii de Black Friday. Oamenii au cumpărat şi din magazin, dar şi online, pe calculator sau pe mobil. IBM a denumit acest trend, „cumpărăturile pe mai multe ecrane".
Surprinzător, anul acesta clientul mediu a cheltuit mai puţin şi a luat mai multe produse. Dar recordul de venituri de după Black Friday se trage de la faptul că au fost mai mulţi clienţi online, aşteptând cele mai bune oferte.
De asemenea, faţă de anul trecut, cumpărăturile care au fost lansate din reţelele sociale au scăzut cu 35%. Menţionările au fost mai puţine, iar clienţii s-au interesat mai mult de comerţul direct din magazinele online. Facebook, Twitter, LinkedIn şi YouTube