Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi supermarketuri, dar şi magazine de proximitate, va ajunge în 2015 la o cotă de piaţă de 54% din consumul total de produse de largă folosinţă, faţă de 45% în prezent, estimează compania de cercetare a pieţei GfK.
Cea mai importantă formă de comerţ este reprezentată în continuare de magazinele tradiţionale, deşi până în 2015 GfK estimează o reducere a cotei de piaţă a acestor tipuri de unităţi de la 41% la 40%. Concomitent, compania prognozează o majorare a cotei de piaţă a hipermarketurilor de la 21% în prezent la 26% şi a magazinelor de tip discount de la 10% la 16% până în 2015. "Hipermarketurile şi magazinele de tip discount îşi vor păstra ritmul de creştere şi în anii următori. De asemenea, magazinele de proximitate şi cele tradiţionale vor rămâne formele principale de comerţ şi în 2015", a declarat Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK România.
Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi supermarketuri, dar şi magazine de proximitate, va ajunge în 2015 la o cotă de piaţă de 54% din consumul total de produse de largă folosinţă, faţă de 45% în prezent, estimează compania de cercetare a pieţei GfK.
Cea mai importantă formă de comerţ este reprezentată în continuare de magazinele tradiţionale, deşi până în 2015 GfK estimează o reducere a cotei de piaţă a acestor tipuri de unităţi de la 41% la 40%. Concomitent, compania prognozează o majorare a cotei de piaţă a hipermarketurilor de la 21% în prezent la 26% şi a magazinelor de tip discount de la 10% la 16% până în 2015. "Hipermarketurile şi magazinele de tip discount îşi vor păstra ritmul de creştere şi în anii următori. De asemenea, magazinele de proximitate şi cele tradiţionale vor rămâne formele principale de comerţ şi