Marile companii care investesc în publicitatea TV din România şi-au diminuat drastic consumul de reclamă în primul semestru al acestui an. Cu două excepţii, multinaţionalele sunt mai puţin vizibile faţă de anul trecut.
În topul advertiserilor cu cel mai mare volum de puncte de audienţă TV (Gross Rating Point – GRP), acumulat în primele şase luni ale acestui an, se află compania Unilever, cu 39.815 GRP-uri la nivel urban. Expunerea pe TV a brandurilor din portofoliul Unilever este cu 29% mai mare decât cea din primul semestru al anului trecut. O creştere a vizibilităţii a obţinut şi producătorul de bere Heineken România: 15,3%, potrivit „Forbes România“.
Unilever şi Heineken sunt excepţii în topul clienţilor publicitari pe TV, restul marilor companii din TOP 10 înregistrând scăderi a consumului de publicitate. Astfel, Procter&Gamble se situează pe locul doi în clasament, cu un volum de 33.814 GRP-uri la nivel urban, mai mic cu 23,1% faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului 2011. Scăderi importante de publicitate TV au înregistrat Orange (-32,4%), Nestle (-25,2%), Vodafone (-56,5%), Henkel (-52,7%), Coca-Cola Company (-31,6%) şi Cosmote (-16,3%). Producătorul de lactate Danone, un campion al promovării TV în anii precedenţi, a suferit o scădere a consumului de publicitate de 89,2%.
Articolul integral, pe Forbes.ro