Pacienţii se pot plânge în cel mai „oficial” şi riguros mod de felul în care sunt trataţi în spitale. Sistemul sanitar public are un sistem de evaluare, care poate prelua părerile fiecărui bolnav. Spre exemplu, în spitalele braşovene există „căsuţe poştale” în care cei internaţi pot indica, sub rezerva anonimatului, plusurile şi minusurile şederii în spital. Măsura există de aproape trei ani şi a fost dată ca exemplu ieri, în cadrul unei întâlniri pe teme de corupţie, ce a avut loc între instituţiile braşovene şi Asociaţia Transparency International. „O măsură de acest gen există de doi, aproape trei ani de zile. Fiecare spital are o căsuţă încuiată cu lacăt în care pacienţii îşi pot scrie nemulţumirile. Şi medicii de familie au un caiet de sugestii. Aceste documente sunt verificate de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, înainte de încheierea contractelor cu respectivii furnizori de servicii medicale”, susţine dr. Alexandru Bălescu (foto), directorul Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) Braşov.
În practică însă, pacienţii nu ştiu că pot apela la ea, deoarece autorităţile au uitat să popularizeze măsura. „Puţini pacienţi ştiu că pot face aşa ceva, iar cei care ştiu nu o fac. La nivelul întregului judeţ sunt poate o sută de pacienţi care completează aşa ceva. Este irelevant acest număr”, susţine Paul Becheanu, preşedintele Casei de Asigurări de Sănătate Braşov.
Două spitale au
formulare pe Internet
Totuşi, două unităţi sanitare dau posibilitatea pacienţilor să îşi spună „oful” direct pe Internet. Pe forumul de pe Internet al Spitalului Judeţean există o rubrică de sugestii şi reclamaţii. Nimeni nu a utilizat-o. La rubrica „Discuţii despre şi cu cadrele medicale”, un singur utilizator a îndrăznit să posteze, în luna august. Nici până acum nu a primit răspuns. Un sistem asemănător are şi Spitalul de Pneumoftiziologie. Managerul uni