Se apropie fatidica zi de 21 august. Fatidica prin consecitele sale, cu imens potential de schimbare rapida a datelor politico-sociale-economice din Romania.
Pe 21 august, CCR ar trebui sa decida, in sfarsit, asupra valabilitatii referendumului, conform legilor in vigoare.
Legalitatea deciziei CCR
In primul rand este vorba de Legea 47/1992
„Art.47. – (1) Plenul Curţii Constituţionale decide cu o majoritate de două treimi asupra valabilităţii referendumului.
(2) Hotărârea Curţii Constituţionale stabileşte dacă a fost respectată procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi confirmă rezultatele acestuia.
(3) Înaintea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, hotărârea Curţii Constituţionale se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună”.
Adica, se supune la vot valabilitatea referendumului. Nu validarea, nu invalidarea, nici anularea, ca nu scrie in lege asa ceva. Iar procedura pentru organizarea si desfasurarea referendumului a fost indeplinita.
Majoritatea de doua treimi (6-3 sau mai mult, 7-2, 8-1), pentru valabilitatea referendumului, a fost introdusa de legiuitor pentru a marca situatia de exceptionalitate a demiterii unui presedinte al Romaniei, lucru care nu se petrece in fiecare an sau in fiecare luna.
Per a contrario, orice alt scor, (5-4, 4-5, etc), inseamna nevalabilitatea referendumului. Tertium non datur. Si presedintele Basescu se intoarce la Cotroceni.
Acestea sunt prevederile legale. Cum dupa toate datele transmise de BEC, s-au prezentat la vot 46,23% dintre cetatenii cu drept de vot, este clar ca legislatia plaseaza referendumul in categoria „nevalabile”. Asa ca nu vad cum ar putea un judecator de la CCR sa declare referendumul valabil.
Cvorumul
S-au purtat si se poarta discutii asupra cifrei care reprezinta numarul total de c