În articolul în care critică filmele de Oscar, Cristian Tudor Popescu ne anunţă că a văzut filmul “Hugo” de pe “torenţii” internetului, pentru că filmul nu a ajuns încă în România.
Când ne spune asta, CTP se ascunde în spatele unei exprimari interpretabile- “torentii Internetului” dar şi sub masca cetăţeanului CTP- “Deci dacă mă întrebaţi pe mine ca cetăţean, doamnă Esca…”
În calitate de senior editor al unei publicaţii care trăieşte din proprietate intelectuală, CTP se joacă inginereşte cu cititorii şi cu subiectul ACTA. Vrea să îşi menţină obrazul subţire de cinefil dar şi geaca de middle class care vede filme bune de pe “torenţii ăştia” sau cum dracu le-o zice. Mai mult, să ne arate că nu e ipocrit şi recunoaşte că foloseşte “torenţii”.
Pentru că publicaţia “Gândul” îşi face vizualizările pe subiectul Oscar din editorialul lui CTP, nu mai e nevoie să şi vadă cineva filmele legal sau să aiba vreun corespondent sau critic profesionist. E suficient ca cetăţeanul CTP să se comporte ca un blogger care comentează Oscarurile în pijamale din dormitor.
In studenţie la ASE cumva am învăţat să îmi fie scârbă de plagiat, văzând cum profesorii plagiau fără jenă şi ne cereau apoi să le cumpărăm opera. Asta şi poate pentru că mai erau în jur modele de conduită profesională. In domeniul dezbaterii despre proprietate intelectuală în România în schimb, se simte atât de pregnant lipsa unor modele de conduită încât ne mulţumim să rânjim inginereşte despre “torenţii” Internetului.
În articolul în care critică filmele de Oscar, Cristian Tudor Popescu ne anunţă că a văzut filmul “Hugo” de pe “torenţii” internetului, pentru că filmul nu a ajuns încă în România.
Când ne spune asta, CTP se ascunde în spatele unei exprimari interpretabile- “torentii Internetului” dar şi sub masca cetăţeanului CTP- “Deci dacă mă întrebaţi pe mine ca cetăţean, doamnă Esca…”