Ministerul Transporturilor şi-a anunţat intenţia de a scoate la bursă un pachet de 5% din acţiunile aeroportului Henri Coandă. Primii paşi în vederea listării au fost deja făcuţi. Într-o primă fază, a fost publicat anunţul de licitaţie pentru selectarea intermediarului, iar cea de-a doua fază a fost depunerea ofertelor de către opt firme sau consorţii de brokeraj. Dacă ne raportăm la ultima listare de anvergură - cea a Transgaz, de la selectarea intermediarului şi
Ministerul Transporturilor şi-a anunţat intenţia de a scoate la bursă un pachet de 5% din acţiunile aeroportului Henri Coandă. Primii paşi în vederea listării au fost deja făcuţi.
Într-o primă fază, a fost publicat anunţul de licitaţie pentru selectarea intermediarului, iar cea de-a doua fază a fost depunerea ofertelor de către opt firme sau consorţii de brokeraj. Dacă ne raportăm la ultima listare de anvergură - cea a Transgaz, de la selectarea intermediarului şi până la cotarea efectivă a acţiunilor ar mai putea trece mai bine de un an de zile.
Apariţia unui nou emitent pe lista de opţiuni oferite investitorilor ar putea fi o gură de aer pentru bursă. La finele anului trecut, oferta publică Transgaz a atras de la investitorii interesaţi 1,796 miliarde euro, sumă de 28 mai mare decât cele puse la bătaie de acţionarul majoritar în oferta publică.
Listarea acţiunilor aeroportului nu este o iniţiativă în premieră, brevetată de statul român. În iunie 2006, au fost cotate la bursă acţiunile firmei care administrează aeroporturile Charles de Gaulle şi Orly, din Paris. Listarea a fost considerată cea mai mare privatizare din Hexagon, fiind atrase de pe bursă circa 1,4 miliarde de euro. În urma cotării la bursă şi a alocării de acţiuni către salariaţi, statul şi-a redus participaţia în acţionariatul companiei l