Zeci de procese, contestaţii şi neînţelegeri adunate de-a lungul anilor fac parte din istoricul pasajului Basarab, deschis sâmbăta aceasta. Sursa: VLAD STĂNESCUSursa: VLAD STANESCUSursa: VLAD STANESCUSursa: VLAD STANESCUSursa: VLAD STANESCUSursa: Fotografii Vlad Stănescu
1 /.
Pasajul Basarab, cel mai lat pod urban din această parte a Europei, a fost ridicat pe scandaluri şi neînţelegeri tărăgănate ani de zile. Presa a consemnat, în cei aproape cinci ani de lucrări, nenumărate certuri pe acest subiect între consilierii generali ai Capitalei, între primarii generali Traian Băsescu, Adriean Videanu şi Sorin Oprescu, între constructori şi oameni politici. Toate dublate de zeci de procese intentate de ONG-uri, de cetăţeni expropriaţi şi de locatari nemul ţumiţi din zonă.
Nici la inaugurare nu a scăpat podul de scandal: reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) acuză, de sâmbătă, municipalitatea că a dat voie maşinilor să circule pe pod fără a avea avizul lor şi fără a face recepţia lucrărilor. În replică, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, le-a transmis inspectorilor ISC "să-l lase în pace" şi că aceştia "au pus mereu piciorul pe frînă" când vine vorba de astfel de proiecte.
"Inspectoratul de Stat în Construcţii să mă mai lase şi să pună mâna pe carte şi să citească legea. Nu e prima dată când fac asta. Ei vor să mă amărească, dar nu o să le reuşească. Eu sunt primarul bestial, care fac totul legal.(...) S-ar putea să mă supere rău de tot, pentru că bagă frica în bucureşteni. Ei doresc să nu se facă absolut nimic", a spus Oprescu.
Pus pe hârtie în 1930, gata după 81 de ani
Trecut în planurile urbanistice încă de acum 81 de ani, lucrarea a fost readusă în discuţie în 1989. Numai că subiectul a fost scos de pe agenda autorităţilor locale până în 1998, când agenţia guvernamentală jap