Tinerii britanici sunt induşi în eroare de campania publicitară a armatei, ce prezintă războiul în culori pastelate. Copii începând de la vârsta de şapte ani sunt ţinta unei strategii de Tinerii britanici sunt induşi în eroare de campania publicitară a armatei, ce prezintă războiul în culori pastelate.
Copii începând de la vârsta de şapte ani sunt ţinta unei strategii de marketing ce îi induce în eroare, deoarece "omite informaţii cruciale şi nu atrage atenţia asupra riscurilor şi responsabilităţilor asociate cu o carieră militară".
Aceasta este concluzia unui raport al Trustului Caritabil Joseph Rowntree, care mai menţionează că Marea Britanie este singura ţară din UE unde înrolările se fac de la 16 ani.
Autorul studiului, David Gee, susţine că armata britanică se confruntă cu dificultăţi din ce în ce mai mari în recrutarea de noi soldaţi, în parte din cauza publicităţii negative din jurul războiului din Irak, dar şi din cauza creşterii oportunităţilor oferite de sistemul educativ din regat.
Eforturile pentru a atrage tinerii către o carieră militară se intensifică, ţinta fiind în special copiii mai mici de 16 ani, aceasta fiind vârsta minimă de recrutare în Marea Britanie. Dispunerea pe câmpul de luptă se poate face numai începând de la 18 ani. "Literatura publicitară subliniază potenţialele beneficii, privind interesul şi provocările reprezentate de cariera militară, camaraderia, stilul de viaţă activ, posibilitatea de a călători şi oportunităţile de specializare", se arată în raport.
"Sunt omise sau marginalizate menţiunile privind schimbările radicale pe care le impune trecerea de la viaţa civilă la cea militară, problemele etice implicate de situaţiile în care trebuie să ucizi, riscurile pentru sănătatea fizică şi mentală şi lipsa dreptului de a refuza ordinele din motive morale sau religioase. Nu este menţionat faptul