Experţii ridică semne de întrebare asupra normelor actuale de construcţie a pereţilor tunelurilor rutiere din Elveţia, în timp ce unii evocă o eventuală eroare umană în accidentul care a provocat moartea a 28 de persoane, dintre care 22 de copii, relatează AFP, potrivit Mediafax.
Autocarul implicat în accident a intrat în tunelul din Sierre, în care viteza este limitată la 100 de kilometri pe oră, şi, din motive încă necunoscute, s-a lovit de bordura dreaptă a şoselei, după care a intrat frontal în peretele de beton al benzii de urgenţă.
Construit în 1999, tunelul, format din două părţi cu câte două benzi fiecare, are o lungime de 2.500 de metri şi dispune de un trotuar înălţat care le permite şoferilor ale căror vehicule se defectează să se deplaseze pe jos către unul dintre cele două refugii de securitate construite, normele elveţiene impunând o nişă la fiecare 600-900 de metri.
Nişa, paralelă cu şoseaua, măsoară 41 de metri lungime, trei metri adâncime şi puţin peste cinci metri înălţime (la fel ca tunelul), potrivit Oficiului federal al drumurilor (Ofrou). Peretele de trei metri lăţime care delimitează această nişă şi de care s-a izbit autocarul, este perpendicular pe sensul de circulaţie.
"Doar din cauza acestui perete (în unghi drept, n.red.) s-a putut produce o coliziune frontală", a acuzat cotidianul din Zurich Tages-Anzeiger.
Tunelul, construit în 1999, respectă totuşi "normele cele mai recente" în materie de ventilaţie, ieşiri de ugenţă, semnalizare şi alimentare cu energie, ca şi nişele de siguranţă, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al Ofrou, Antonello Laveglia.
Dar "având în vedere ceea ce s-a întâmplat nu este exclus ca unele lucruri să fie repuse în discuţie sau schimbate", recunoaşte el.
Autocarul a plecat din Val d'Anniviers, în cantonul Valais, marţi în jurul orei 21.00 (22.00 ora României) p