Constructorul Dacia a avut nevoie doar de cativa ani pentru a se impune pe piata automobilistica cu autoturismele sale ieftine, succesul datorandu-se unui concept inedit ale carui beneficii ajuta acum compania-mama, Renault, sa se mentina pe linia de plutire intr-o perioada de criza economica, relateaza AFP.
La sapte ani de la lansarea modelului Logan, Dacia prezinta la Salonul Auto de la Paris cea de-a doua generatie de automobile de oras. Totodata, contructorul auto a prezentat o varianta modernizata a modelului Sandero, lansat in 2008.
Conceptul Dacia s-a cladit pe ideea crearii unui autovehicul cu pret scazut, dar care sa dispuna totodata de toate echipamentele necesare.
"Nu este vorba o simpla masina, ci si de un model de afacere de succes", a explicat Arnaud Deboeuf, director al programului "Entry" (Dacia in Europa) al Renault. "Am revazut intreaga structura de costuri si am pastrat doar ceea ce prefera clientul", a precizat reprezentantul Renault.
Concret, Renault refoloseste la maximum piesele existente, le elimina pe cele nefolositoare si comunica in permanenta cu furnizorii pentru reducerea costurilor, fara modificarea caietului de sarcini sau a prototipului.
Astfel constructorul face la economii in toate fazele: productie, logistica, marketing etc.
Aceasta idee nu a fost usor de impus pe piata interna si pe cea externa deoarece contravine curentului actual care favorizeaza luxul, sustine Bernard Jullien, cercetator si coautor al cartii "Epopee Logan", citat de AFP.
Cnd Louis Schweitzer si-a propus, la mijlocul anilor '90, sa dezvolte un automobil robust la pretul de doar 5.000 de euro, putini au fost cei care l-au crezut.
Fostul CEO al Renault a reusit sa impuna proiectul in 1999, cand concernul a cumparat fabrica romaneasca Dacia, marca sub care urma sa vanda aceas