Mulţi directori de şcoli se gândesc să renunţe la funcţiile de conducere şi să revină înapoi la catedră. Din cauza noilor măsuri de reformă propuse la începutul acestei săptămâni de ministrul Daniel Funeriu, directorii şi adjuncţii lor vor trebui să predea, în medie, nouă ore săptămânal, în condiţiile în care, până acum, aveau între zero şi şase ore. „Responsabilităţile mele că director sunt relaţia cu personalul, cu cadrele didactice, rezolvarea problemelor de disciplină ale elevilor, relaţia cu inspectoratul. Merg la şedinţe, la consiliul de administraţie, iar la sfârşitul zilei, cu tolba plină de hârtii, ajung acasă şi fac statistici, situaţii, chestiuni de orientare şcolară, protecţia muncii”, enumeră directoarea unei şcoli îndatoririle pe care le are. „Cine s-a gândit la această soluţie nu-şi imaginează ce înseamnă să fii director. Le propun celor din minister un schimb de joburi pentru o zi măcar, să înţeleagă exact”, adaugă o profesoară de biologie.
Aceasta mai spune că modelul american atât de lăudat nu este aplicat în realitate şi la noi pentru că în străinătate „directorul e manager şi atât”. „În ultimii ani am fost la mai multe cursuri de management în care ni se spunea că, odată cu descentralizarea, noi vom fi degrevaţi total de ore, vom fi doar manageri. Or, descentralizarea trebuie făcută, deja avem o groază de îndatoriri, acum ne pun să stăm la catedra 12 ore! Este imposibil!”, mai spune şi un alt director. Mulţi directori de şcoli se gândesc să renunţe la funcţiile de conducere şi să revină înapoi la catedră. Din cauza noilor măsuri de reformă propuse la începutul acestei săptămâni de ministrul Daniel Funeriu, directorii şi adjuncţii lor vor trebui să predea, în medie, nouă ore săptămânal, în condiţiile în care, până acum, aveau între zero şi şase ore. „Responsabilităţile mele că director sunt relaţia cu personalul, cu cadrele didactice, rezolv