Va fi un tramvai "de calitate occidentală", cu podea joasă şi aer condiţionat
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) în parteneriat cu Astra Vagoane şi firma SIEMENS vor fabrica sub licenţă tramvaie ultramoderne, dar low-cost. Noul tip de tramvai, numit Imperio, va fi după cum l-a descris directorul general al RATB, Adrian Criţ, "ieftin şi cu succesul Loganului pe piaţa internă şi pe cea externă.Tramvaiul va fi de calitate occidentală, cu podea joasă şi aer condiţionat, şi va costa circa două milioane de euro, faţă de 2,5 milioane, cât costă în general un astfel de vehicul de transport public". Tramvaiul va avea între două şi şase corpuri şi va putea transporta circa 300 de călători.
Astra - cu modernizarea, Siemens - cu motorul, RATB - cu halele şi munca
Cei trei parteneri au semnat ieri un acord-cadru pentru acest parteneriat. Astra Vagoane va investi în amenajarea spaţiilor şi retehnologizarea liniei de producţie din cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale RATB. Siemens va aduce o parte din piese, printre care şi motorul, iar RATB va pune la dispoziţie spaţiile de producţie şi forţa de muncă, estimată la 150 de persoane.Tramvaiele vor fi destinate atât pieţei interne, cât şi celei externe, iar cei trei parteneri vor beneficia de părţi egale din profit, în baza acordului încheiat pe 10 ani. Prototipul Imperio va fi gata în octombrie, iar până la sfârşitul anului vor fi construite primele patru-cinci tramvaie. Producţia anuală este estimată la 30-40 de unităţi. "Voi transforma URAC într-un spaţiu de producţie modern, eficient, capabil de a realiza proiecte performante şi competitive. În cadrul acestei colaborări, vom fabrica cel putin 300 de unităţi, vehicule cu adresabilitate extinsă tuturor categoriilor de călători, indiferent de vârstă şi mobilitate", a mai declarat Adrian Criţ, directorul general RATB.
RATB - pro