Dacă veneţienii au celebra sticlă de Murano, Nissan-ul se mîndreşte cu modelul său de lux cu acelaşi nume, un crossover cu tendinţe premium
Nissan Murano a ajuns la cea de-a doua generaţie, după ce şi-a făcut debutul în 2002. Acelaşi motor pe benzină V6 de 3,5 litri şi 252 CP care se dezvoltă la 6.000 rotaţii pe minut şi are un cuplu motor maxim de 334 Nm la 4.000 rotaţii pe minut. Propulsorul face echipă cu o transmisie variabilă CVT cu 7 trepte de viteză. Dacă motorul este puternic, oferindu-ţi senzaţia de forţă, transmisia nu este una sportivă. Japonezii au mers pe varianta unui Murano confortabil din toate punctele de vedere. Sigur că poţi merge şi pe varianta manuală "kick-down a cutiei. Motorul şi transmisia devin mult mai sprintene, iar turaţiile urcă brusc.
Transmisia este integrală şi permanentă datorită funcţiei "All Mode". În condiţii normale de mers, puterea se duce către puntea faţă. La nevoie, 50% din cuplul motor se duce către puntea spate. Suspensia este lină şi absoarbe denivelările. Noutatea este că la noul model suspensiile spate sînt Multilink, cele mai avansate pentru confort şi ţinută.
În cartea tehnică a maşinii, consumul urban este de 14,9 l/100 km. Este o cifră a japonezilor de la Nissan. În realitate, motorul lui Murano este însetat. Totul este să nu apeşi prea tare pedala de acceleraţie. Murano într-un mers sportiv sare de 20 litri, iar cu un picior fin deasupra pedalei se duce la 18 litri. Acum, cei care fac maşinile s-au adaptat pieţei şi oferă şi motorizări diesel. Subaru şi Mazda au venit cu propulsoare diesel, iar în curînd urmează Nissan. Murano va primi şi el din partea niponilor un motor de 3 litri pe motorină.
47.190 de euro este preţul de bază pentru un Nissan Murano, 3.5 litri, V6
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
Mazda CX 7 33.085 euro
Suba