» Ce faceti daca o banca, o firma de asigurari ori compania de telefonie la care sunteti abonati va suna la telefon si va invita sa cumparati "de la distanta" un produs sau serviciu? Daca nu refuzati din start si acceptati prezentarea ofertei, va sugerez sa fiti cu mare bagare de seama. Unii vanzatori sunt foarte buni de gura, prezinta mai degraba avantajele si uita "mici" detalii care se pot dovedi costisitoare... dupa acceptarea ofertei.
Primesc zilele trecute un apel de la compania de telefonie mobila la care sunt abonat. Un domn politicos se prezinta, ma intreaba daca am un laptop si imi spune ca are "special pentru mine" o oferta foarte buna: internet mobil nelimitat, la o viteza rezonabila si un pret foarte atragator. In plus, mai spunea tele-vanzatorul, voi primi gratuit modemul cu ajutorul caruia ma pot conecta la retea oriunde in Romania.
Marturisesc, ma atrage de ceva vreme ideea unei conexiuni de date mobile, mai ales ca mai umblu prin tara si de multe ori m-am lovit de lipsa unei legaturi la internet care sa ma ajute sa-mi citesc email-urile ori sa urmaresc stirile si evolutiile de la bursa fara sa mai caut internet cafe-uri sau puncte deschise de acces wireless.
Si spun omului ca am deja un abonament de date pentru telefonul mobil, dar ca mi-am facut urmatoarea socoteala: acum platesc doi euro si ceva, viteza e mai degraba modesta iar traficul de date e limitat la 10MB. Tot ce e in plus ma costa, iar de pe telefonul pe care il folosesc fac lejer dublu sau chiar triplu daca imi vine sa hoinaresc pe site-urile cu informatii financiare, pline de tot felul de grafice care incarca nota de plata. As da deci niste banuti in plus pentru o viteza mai mare si, mai ales, pentru "internet nelimitat".
Daca tot am ajuns la sintagma asta, trebuie sa va spun ca e o gaselnita de marketing la care e bine sa fiti un pic mai atenti