Casarea maşinilor mai vechi de zece ani a demarat la finele lunii martie, dar rezultatele programului încă nu se văd în vânzări.
Vânzările de autovehicule de pe piaţa locală au înregistrat un declin de aproape şase procente în primul trimestru al acestui an, la aproape 17.900 de unităţi, potrivit statisticilor jucătorilor din piaţa auto.
Scăderea din primul trimestru vine în contextul în care în martie vânzările de autovehicule au înregistrat un declin de peste 30%, la 7.200 de unităţi.
Diferenţa de peste 30 de procente între luna martie din acest an şi cea de anul trecut se datorează în principal amânării programului "Rabla" care acum a demarat pe 18 martie, în timp ce anul trecut a pornit la finele lunii februarie.
"Anul acesta programul de casare a început mai greu. Ceea ce împiedică acum este piaţa "gri" a voucherelor. Cei care casează maşinile şi tranzacţionează tichetele valorice le ţin pentru a obţine un preţ cât mai mare", spune Alin Tapalagă, şeful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil. Tapalagă a subliniat că cei care au casat maşini sau deţin vouchere au mărit preţurile acestora de la 1.200 de lei anul trecut până la peste 1.700 de lei.
Declaraţiile şefului Porsche Inter Auto sunt susţinute de statisticile Administraţiei Fondului pentru Mediu.
La aproape trei săptămâni de la demararea programului din acest an s-au casat peste 16.100 de rable, dar încă niciun dosar nu a fost aprobat de AFM şi implicit nicio maşină nu s-a livrat încă în cadrul programului.
Pe fondul întârzierii programului "Rabla" jucătorii din auto estimau la începutul lunii trecute un declin de aproape 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut şi un volum de aproximativ 4.000-4.500 de autoturisme, volum similar lunii februarie. Piaţa a revenit pe un trend as