Supermarketurile cele mai amendate de OPC sunt Penny Market, Kaufland, Pludi Market, Profirom Food, Artima, Real, Billa şi Carrefour. În cazul acestor mari magazine, clienţii au depus cel mai des reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi au primit cele mai multe amenzi, informează ziare.com.
Cele mai dese probleme întâlnite sunt diferenţa între preţul afişat la raft şi cel de la casă sau dintre gramajul scris pe etichetă şi cel real. În plus, multe produse au fost descoperite fără termen de valabilitate sau expirate şi alterate.
Cel mai amendat magazin este lanţul Penny Market, care are de plată într-o singură lună 88.500 de lei.
Nici la Kaufland situaţia nu e mai roz, 19 filiale s-au ales cu amenzi în valoare de 75.000 de lei. Cele mai multe amenzi au fost aplicate pentru diferenţa de preţ dintre cel afişat pe etichetă sau la raft şi cel plătit de client, pe bonul de casă.
Mai puţin cunoscutul Pludi Market a încasat amenzi de 73.600 de lei, din cauza alimentelor stricate în special.
Cel mai amendat hipermarket este Real, care a avut de plătit pe amenzi, în luna martie, 38.000 de lei. La Real, inspectorii ANPC au găsit apa plată cu sedimente, caşcaval şi cârnaţi ale căror etichete conţineau date diferite de cele de pe etichetele originale sau abateri privind etichetarea produselor alimentare şi afişarea preţurilor.
La Billa, în schimb, ANPC a amendat falsele promoţii, lipsa etichetelor şi preţurile afişate incorect.
Nici Carrefour, lanţul de magazine cu cea mai mare cifră de afaceri în rândul hipermarketurilor, nu a scăpat de amenzi, care s-au ridicat la 27.000 de lei. Motivul principal al sancţiunii a fost dat de legumele şi fructele de calitate inferioară, pătate, cu aspect vechi şi început de alterare, comercializate la "calitatea I".