De câţiva ani suntem ameninţaţi că „aşa cum benzile de magnetofon şi casetele audio aparţin istoriei aşa se va întâmpla şi cu discurile compact”. Dar de curând, un personaj important din industrie, Simon Fox de la HMV, a prezis şi anul exact al morţii, 2016.
Fox a pronosticat următoarele: „Încă mai e loc pentru CD-uri, dar nu mai mult de cinci ani. Cred că vânzările de CD-uri vor scădea de la 1,4 miliarde $ în 2010 la 475 de milioane $ în 2014. Astfel, începând din 2016, magazilele HMV nu vor mai depozita compact discuri”. Prin urmare, în viitor se va asculta muzică la mp3 playere şi alte alea cu „i” în faţă, sunt de părere nu cercetătorii, ci specialiştii britanici. S-ar putea, e un scenariu plauzibil, dar să fie acolo, la ei, oricum în România avem cu totul şi cu totul alte probleme! Iată opinia lui Florian S., om cu vechime în industria muzicală de la noi: „Piaţa de CD-uri autohtonă va muri din alte cauze decât cele din ţările occidentale.
În România nu există retaileri adevăraţi, ci doar nişte tentative fără legătură cu magazinele de afară. Avem Cărtureşti, o struţo-cămilă care îşi prezintă marfa destul de haotic şi cu preţuri umflate, Diverta care a fost nevoită să reducă spaţiul destinat muzicii, după ce în prealabil furnizorii au oprit livrările către ei din cauza insolvenţei şi acum vând doar din stocul vechi, hypermarketurile care ţin raionul de muzică doar de decor, benzinăriile – unde oferta este focusată pe manele. În final mai sunt micii independenţi, cu spaţii extrem de reduse şi foarte greu de găsit care dispar de la o lună la alta din cauza chiriilor şi cheltuielilor pe care nu le pot acoperi.
Nu era digitală va îngropa comerţul cu CD-uri în România, ci lipsa profesionalismului şi incompetenţa din retail”. Şi încă o dovadă că problemele din industria muzicală internaţională şi cea de la noi sunt atât de diferite este un titlu găs