Generatia Y (cei nascuti intre 1980 si 1995) pune mai mult accent pe flexibilitatea muncii si pe recunoasterea contributiei muncii sale decat pe remunerare, arata cea mai recenta analiza a PwC, London Business School si a Universitatii South California, bazata pe un sondaj la care au participat peste 44.000 de respondenti din intreaga retea de firme PwC, atat din generatia Y cat si din generatia X.
Cei din Generatia Y solicita existenta unui echilibru intre timpul alocat vietii personale comparativ cu cea profesionala, 71% dintre respondenti indicand ca cerintele actuale ale locului de munca interfereaza cu sfera personala.
Mai mult, 64% dintre cei din Generatia Y si-ar dori sa munceasca ocazional de acasa, iar 66% dintre acestia vor un program de munca flexibil. Cei din Generatia Y nu cred ca productivitatea ar trebui masurata in numarul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii depuse. Ei vad munca drept o "actiune", nu un "loc". Un procent semnificativ dintre angajatii din Generatia Y (15% dintre barbati si 21% dintre femei) declara chiar ca ar fi dispusi sa renunte la o parte din remuneratie si sa accepte un ritm mai lent al promovarilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru.
Flexibilitatea Generatiei Y reiese si din disponibilitatea catre o cariera internationala: 37% dintre cei din aceasta generatie si-ar dori sa profite de oportunitatile de cariera din strainatate. Acestia spun ca formarea unei culturi a muncii orientata pe echipa si oportunitatile de munca interesante ¬ inclusiv detasarile internationale ¬ sunt importante pentru satisfactia lor profesionala.
Desi exista perceptia ca Generatia Y nu este la fel de dedicata muncii, comparativ cu colegii lor mai varstnici, studiul arata ca nivelul de dedicare este totusi similar.
"Este vital sa intelegem ca de