Evaluările-pilot ale elevilor din peste 300 de şcoli din toată ţara încep, miercuri, cu clasele a IV-a din 136 de unităţi de învăţământ, printre care şi şase din Capitală, în ciuda faptului că la 9 mai nu se fac ore în Bucureşti, datorită finalei Europa League, informează Mediafax.
"Evaluarea se va da şi în Capitală, chiar dacă ziua de miercuri este liberă pentru elevii bucureşteni. Este un test important, nu ne putem permite amânarea lui", au declarat, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).
Ulterior, la 16 mai, vor fi verificaţi elevii claselor a VI-a din 86 de şcoli, iar la 22 şi 23 mai, cei de clasa a II-a din tot atâtea unităţi de învăţământ.
Elevii care vor susţine evaluările-pilot formează un eşantion stabilit la nivel naţional de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE).
La clasa a II-a, evaluările conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, iar a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate, potrivit Ministerului Educaţiei.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale, şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ prim