Automotorul "Siemens", un fel de tramvai, nu este deloc confortabil pentru calatorii pe distante mari. Scaunele sint ingramadite, calatorii fiind nevoiti sa stea cu genunchii la gura. Un tramvai ceva mai spilcuit. De la departare chiar arata bine. Are geamurile un pic fumurii, botul e aerodinamic, asemanator caschetei unui biciclist din Marele Tur al Frantei. In interior, scaunele cu spatar inalt, capitonate, dau senzatia de eleganta. Barele nichelate arunca sageti argintii. La mijlocul vagonului se afla toaleta, cilindrica, de forma unui modul spatial, cu usa glisanta. Acesta este trenul "Sageata albastra", un automotor "Siemens", care de un an jumatate face legatura intre Iasi si Bucuresti. De fapt, e un tren folosit in Germania pentru transportul navetistilor pe distante scurte, un fel de tramvai care face legatura intre oras si suburbii. Automotorul adus in Romania are un singur rind de geamuri, iarna fiind racoare pe locurile apropiate. Scaunele cu spatar sint extrem de incomode, fiind inghesuite, iar calatorii sint obligati sa stea cu genunchii la gura. Toaleta, cilindrica, e una singura in tot vagonul. Pentru a intra, calatorii trebuie sa stea, in sir indian, la coada ca la carne pe timpul lui Causescu. De multe ori, toaleta se si infunda. Un episod comic a avut loc anul trecut, cind Sageata plecata de la Iasi s-a oprit in cimp, linga Tecuci, iar calatorii au coborit pentru a-si face nevoile. Acestea sint doar citeva exemple pentru care "Ziarul de Iasi" ii solicita, public, ministrului Transporturilor, Miron Mitrea, sa scoata automotorul si sa reintroduca trenurile Intercity. "Scoateti Sageata, domnule ministru!" In Germania sint folosite pe distante scurte "Sageata albastra" s-a dovedit una dintre cele mai proaste afaceri facute de Ministerul Transporturilor. Intr-un an si jumatate de cind au luat locul trenurilor Intercity, tramvaiele nemtesti nu au reusit s